Faktura overraskelse

Jeg har de 2 siste årene vært Chess kunde, og er fornøyd med det. Faktisk er jeg så fornøyd at når eldste jenten skulle overta min gamle telefon og trengte et nytt sim kort, så tenkte jeg at jeg samtidig kunne flytte henne over fra Telenor. Tross alt er det meg hun først og fremst ringer, så det kan være greit med samme teleoperatør.

Siden jeg ønsket å la henne beholde nummeret sitt, i tillegg til å flytte abonnementet fra henne og over på meg (utrolig at det i det hele tatt har vært mulig at hun er den som var registrert kunde), så fant jeg ut at det beste var å ringe kundeservice. Dette var mellom jul og nyttår, så jeg var ikke den eneste som hadde tenkt dette, men etter en lang tid i kø fikk jeg endelig snakket med en kunderådgiver og ordnet det jeg skulle. Etterhvert kom sim kortet i posten, og jeg tenkte ikke noe mer over det hele – ikke før jeg fikk den siste fakturaen…

Jeg har et moderat ringeforbruk og har derfor i disse årene vært SjakkMatt kunde, følgelig er jeg også vant til at den samme summen går igjen fra måned til måned. Når dette ikke var tilfelle denne gangen så måtte jeg fort sjekke fakturaspesifikasjonen for å finne ut hvorfor, og må innrømme at jeg ble litt overrasket. For det som ikke er inkludert i abonnementet er altså å ringe Chess sin egen kundeservice. Jeg står fint over den summen det gjelder, men synes det er fascinerende at jeg må betale ekstra for å ringe å bestille et nytt abonnement….

Faktura fra Chess

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

4 Responses to Faktura overraskelse

  1. Abelone says:

    Det var interessant. De vil altså helst ikke at folk ringe kundeservice. Forståelig i grunnen, hadde vært mye koseligere på jobb uten de masete kundene ;-) selv om de bare skal bestille abonnement.

    • Hverdagsmamma says:

      Jeg skjønner selvfølgelig at de helst vil ha oss til å gjøre jobben selv på nettet, og jeg hadde gjort det om det ikke var for at jeg ikke var innehaver av nr jeg skulle flytte, og at min datter var for ung til å kunne flytte det selv…..

  2. Laila says:

    Det der er jo helt utrolig. Ikke ring oss, vi ringer deg….
    Ikke rart de kan holde lave priser da hvis alle tjenester må betales for, til og med nytt abonnement…

    • Hverdagsmamma says:

      Veldig overraskende ja, særlig siden jeg knapt kan huske å ha måttet betale ekstra for noe som helst annet disse to årene jeg har hatt dette abonnementet :-)

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>